حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست‌نشین «العین الثالثه» کاخ سفید: کمک‌های نظامی به تل آویو ادامه دارد اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور درباره حضور نماینده کاندیدا‌ها در شعب اخذ رأی‌ آغاز مراسم اجتماع هواداران محمدباقر قالیباف در مشهد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وعده‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری برای بهبود رفاه اجتماعی چیست؟ زاکانی: آمده‌ام با مفسدین مواجه شوم و حق مردم را بگیرم حمله حزب‌الله به محل استقرار نظامیان صهیونیست در «المطله» + فیلم شمار شهدای نوار غزه به حدود ۳۸ هزار نفر رسید (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران سعید جلیلی در مشهدمقدس | جلیلی در مشهد: امروز یک جهان فرصت داریم که ثمره آن باید یک ایران جهش باشد + فیلم و عکس (۶ تیر ۱۴۰۳) پخش آخرین برنامه انتخاباتی کاندیدا‌ها از تلویزیون منتفی شد در چه صورتی انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم می‌رود؟ پورمحمدی: به‌نفع هیچ نامزدی کنار نمی‌روم نگرانی صهیونیست‌ها از ترور نتانیاهو و اعضای خانواده‌اش ویدئو | جوابیه عباس آخوندی برای رفع اتهامات مطرح‌شده در مناظرات قطعاً برنده انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری مردم خواهند بود سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنرانی انتخاباتی در مشهد ندارد دعوت آیت‌الله نوری‌همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید آمادگی ۲۰ هزار نیروی امنیتی در روز انتخابات | معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم
سرخط خبرها

در بمباران مجدد چادر‌های آوارگان در رفح، ۱۶ فلسطینی شهید شدند

  • کد خبر: ۲۳۰۷۴۰
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
در بمباران مجدد چادر‌های آوارگان در رفح، ۱۶ فلسطینی شهید شدند
در میان تداوم محکومیت جهانی برای کشتار یکشنبه‌شب اشغالگران در رفح و هدف‌قراردادن آوارگان در اردوگاهی در نزدیکی منطقه تل‌السلطان در غرب رفح در جنوب نوار غزه، ارتش اشغالگر بامداد سه‌شنبه بار دیگر بمباران این منطقه را از سرگرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرنگار الجزیره گزارش داد که در نتیجه گلوله‌باران چادر‌های آوارگان و محله تل‌السلطان توسط توپخانه رژیم صهیونیستی، ۱۶ فلسطینی به شهادت رسیدند.

در حمله قبلی نیز که منزلی را در شمال شهر رفح هدف قرار داد، هفت فلسطینی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند و اجساد شهدا و تعدادی از مجروحان به درمانگاه تل‌السلطان منتقل شدند.

گلوله‌های توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی مناره‌های چند مسجد را در محله‌های السعودی و تل‌السلطان در غرب شهر رفح هدف قرار دادند.

خبرنگار الجزیره از آوارگی ده‌ها خانواده فلسطینی در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: آمبولانس‌ها برای امدادرسانی به مجروحان محبوس‌شده در منازل بمباران‌شده در منطقه غربی رفح، با مشکلات زیادی مواجه هستند.

این حملات طبقه فوقانی بیمارستان اندونزی در غرب رفح را نیز هدف قرار داد و خبرنگار الجزیره از حضور تیم‌های پزشکی و بیماران گرفتارشده در اثر بمباران شدید داخل کلینیک تل‌السلطان و بیمارستان خبر داد.

در همین حال، خبرنگار الجزیره گزارش داد که تلاش خودرو‌های صهیونیست برای نفوذ به این منطقه و درگیری در اطراف میدان زعرب در غرب شهر رفح، تلفاتی داشته است.

نوار غزه در شب گذشته نیز شاهد بمباران‌های شدید و مستمر اشغالگران بود به‌ویژه شهر رفح شب بسیار سختی را سپری کرد؛ زیرا درمعرض حملات شدید و مستمر قرار داشت.

به تأیید خبرنگار المیادین، با ادامه بمباران‌های توپخانه‌ای و هوایی، تیراندازی و انفجار که منجر به مجروح‌شدن و محاصره تعداد زیادی از خانواده‌ها شد، بمباران اشغالگران در رفح در طول شب و به‌ویژه در بخش غربی آن ادامه داشت.

در بمباران مجدد چادر‌های آوارگان در رفح ۱۶ فلسطینی شهید شدند

شلیک‌های یک کوادکوپتر اسرائیلی، اطراف بیمارستان اماراتی در غرب رفح را هدف قرار داد، در حالی که گلوله‌های توپخانه‌ای بسیار شدید، خبرنگاران حاضر در منطقه و شهروندانی که قصد فرار از محل را داشتند، هدف قرار داد.

در همین حال، اشغالگران به روی تمام افرادی که در جنوب و غرب رفح حرکت می‌کردند به ویژه از منطقه الطیاره به سمت شرق تا اطراف زعرب، خیابان قدس، خیابان امتداد زعرب، خیابان الزر، محله طباسی، بریکه، زعرب، فوگو، حجازی، بانک فلسطین، کلانتری و خیابان اول تیراندازی کردند.

هواپیما‌های کوادکوپتر به اطراف دوربرگردان زعرب، همچنین در غرب شهر، آتش گشودند و گلوله‌های توپخانه به خانه‌های شهروندان در آن منطقه شلیک شدند. در عین حال خودرو‌های اسرائیلی به طور تصادفی آتش و گلوله‌ها را در این منطقه شلیک می‌کردند.

در ادامه گزارش المیادین آمده است نیرو‌های اشغالگر به قبرستان زعرب یورش بردند و در آنجا دست به نبش‌قبر زدند. بسیاری از خانواده‌ها در منطقه زعرب و اطراف آن در محاصره بودند، در حالی که باوجود شهدا و مجروحان در چندین خانه، هیچ‌کس نمی‌توانست برای نجات آن‌ها خود را به محل برساند.

همچنین توپخانه اشغالگران، محله تل‌السلطان را با ده‌ها گلوله هدف قرار داد و ۲ گلوله نیز به سمت ۲ خانه در منطقه محله سعودی شلیک شد.

هواپیما‌های اشغالگران همچنین به روی آمبولانس‌ها و کادر دفاع مدنی در نزدیکی ایستگاه پلیس تل‌السلطان هم‌زمان با گلوله‌باران‌های توپخانه‌ای که بیمارستان صحرایی اندونزی را هدف قرار داد، آتش گشودند.

نیرو‌های صهیونیست بر بالای درمانگاه تل‌السلطان که کادر پزشکی را در آنجا به همراه بیش از ۷۰ آواره محاصره کرده بودند، گلوله و بمب پرتاب کردند.

اشغالگران همچنین چادر‌های آوارگان را در دروازه «پادگان آژانس» در تل‌السلطان هدف قرار دادند که منجر به شهادت تعدادی آواره شد. در نتیجه گلوله‌باران شدید توپخانه که محله را هدف قرار داده بود، در ساختمان مسکونی ابومرقه و گلخانه‌های کشاورزی مجاور آتش‌سوزی رخ داد.

آوارگی مردم از رفح به خان‌یونس

در نتیجه بمباران هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی و هدف‌قراردادن چندین خانه در اطراف میدان زعرب، تل‌السلطان و محله سعودی، منطقه غرب رفح شاهد آوارگی گسترده بوده است. تعداد زیادی از مردم غرب رفح به سمت المواصی و خان‌​‌یونس آواره شدند.

کلیپ‌های منتشرشده توسط فعالان فلسطینی نشان می‌دهند که در ساعات اولیه بامداد سه‌شنبه، تعداد زیادی از خانواده‌های فلسطینی از ترس حملات اشغالگران، از منطقه تل‌السلطان آواره شده‌اند. در این تصاویر نشان داده می‌شود گروهی از زنان، مردان و کودکان درحالی‌که چمدان‌هایی حمل می‌کنند، به سمت مناطق مرکزی نوار غزه می‌روند.

درگیری شدید در رفح

هم‌زمان با حملات شدید رژیم صهیونیستی به غرب رفح، درگیری‌های شدیدی بین مقاومت فلسطین و نیرو‌های اشغالگر در نزدیکی میدان زعرب روی داد.

همچنین در مرکز شهر، درگیری‌های شدیدی از جمله انفجار‌ها به‌ویژه در مجاورت مسجد العوده، حومه جنوبی اردوگاه یبنا و محله الجنینه در ضلع شرقی رفح رخ داد.

علاوه بر این، بالگرد‌های اشغالگر با مسلسل‌های سنگین به سمت مناطق شرقی و جنوب شرقی رفح شلیک کردند.

نیرو‌های اشغالگر با شلیک کمربند‌های آتش، محله برزیل در شرق رفح را هدف قرار دادند که باعث شعله‌ورشدن آتش شد. همچنین اردوگاه یبنا و الشابوره در مرکز شهر هدف قرار گرفتند. علاوه بر همه موارد فوق، اشغالگران به سمت شرق استان خان‌یونس گلوله‌باران‌ شدید انجام دادند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->